Monday, June 05, 2006

Shoe


鞋子

记得在中二 ,
阿姨带我到鞋店买鞋。
当时,
我旧的鞋子已经破了,已扔了。
我便马虎地收下了阿姨买给我的名牌鞋子。

开始,我并不怎么看好这双鞋子。
但有一次,
我突然发现这双鞋子的特点,
这双鞋子给我的感觉、
舒适、
温暖。
渐渐地、
慢慢地,
我开始爱上了这双鞋。
还特别保护它、
珍惜它,
甚至连出门时都不舍得穿。。。

就这样,
这双鞋陪我走过了
整整六年的岁月,
鞋底早已磨损、
颜色早已退孙、
设计早已落伍。
但,
不知为什么,
我还是很喜欢这双鞋。
是不是这双鞋值350元?
不是!
可能是“特别”的关系吧!
可能是这六年来所累积的感情,
使我在阿姨把那双鞋扔了之后,特别难过。
阿姨说:
“鞋破了,就该买双新的!”
之后,便买了双新鞋给我。

鞋子啊!鞋子!
我还是会想念你啊!


-----

I wonder why sometimes I like something for no reason. Because of the value of that item? Or, because of first impression? Or is it because of the time spent with it?
Hmm, doesn't matter, guess that 'special' thing will always in my mind and become fragment of memories in my life. Feels sweet to recall things in the past, things that are meaningful and memorable. Just like my SHOE!

No comments:

Post a Comment